Autor Tema: SEGUIMIENTO ESTACIÓN AVAMET DE LA VALL D´EBO  (Llegit 28303 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:SEGUIMIENTO ESTACIÓN AVAMET DE LA VALL D´EBO
« Respondre #150 el: 14 de Nov de 12, 20:19:02 pm »
Me pareix que l'estreleta de qualitat destacada de Meteoclimàtic està propera, no?

Açò abans no estava:

Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.091
    • Ontimet
« Respondre #151 el: 14 de Nov de 12, 20:29:32 pm »
Me pareix que l'estreleta de qualitat destacada de Meteoclimàtic està propera, no?

Açò abans no estava:

Sols està en stand-by, com la resta. Ho vaig fer per a que fora tinguda més en compte aquestos dies fins la auditoria.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat damilme

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 830
  • Montserrat(Casadalt) (València) (AEMET:8329e)
    • MeteoMontserrat
« Respondre #152 el: 15 de Nov de 12, 00:45:09 am »
Mare meua que acierto de sitio.

Esto va a ayudar y mucho a que la asociación sea más conocida, ya lo es de hecho.

Este temporal tan fructífero y duradero ha dado tiempo a que se conozca la estación y nuestra asociación en los medios de comunicación. ;)

Un Saludo
Urb.Virgen De Montserrat, entre Torrent y Montserrat, 20 km al suroeste de Valencia. 225msnm. Visita mi web: MeteoMontserrat

Desconnectat INRI666

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 320
  • BARX (La Drova)
« Respondre #153 el: 15 de Nov de 12, 14:56:36 pm »
De moment, amb 806,6mm en mig any, ja estaria 4ª al rànquing de meteoclimaticCV........i segurament 3ª perquè no em fie molt de la de Cullera-San Antonio(moltes inconsistències)....
Amb un altre temporal aquest any segur que ens supera a Pego i Barx amb facilitat....  ;D

Crec que la pròxima estació hi haurà que situar-la pensant en la temperatura o el vent........crec que en precipitacions extremes  estarà mal de trobar algun poble que supere aquest.....

Per cert, ja tinc un altre PC en marxa i testejant-se per a la pròxima(o de reserva per a Ebo).... :)

P.D: Algú sap pq li han llevat l'estrela de "en proceso de auditoria"??   (mes valia eixa que cap.... :(  )
« Darrera modificació: 16 de Nov de 12, 07:59:23 am per INRI666 »

Desconnectat INRI666

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 320
  • BARX (La Drova)
« Respondre #154 el: 24 de Nov de 12, 08:59:18 am »
Pareix que en quant a temperatura també ens donarà dades destacables.......

1'9º en aquests moments.... :o :o

Desconnectat damilme

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
    • MeteoMontserrat
« Respondre #155 el: 24 de Nov de 12, 10:33:57 am »
Pareix que en quant a temperatura també ens donarà dades destacables.......

1'9º en aquests moments.... :o :o

1,8ºC de mínima finalmente, y no me cabe duda que a 1,5 metros del suelo haya podido haber helada. ;)

Un Saludo
Urb.Virgen De Montserrat, entre Torrent y Montserrat, 20 km al suroeste de Valencia. 225msnm. Visita mi web: MeteoMontserrat

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #156 el: 24 de Nov de 12, 13:09:32 pm »
Nit brutal d'inversions tèrmiques a la Marina! :o

No sé si diré ara una barbaritat, però no m'extranyaria que ens sorprenguera una molt bona correlació estadística entre les temperatures mínimes en nits d'inversió (als llocs adequats)  i les pluviometries d'episodis de gregal a la zona; relacionant tant la intensitat dels fenòmens de cada vall com la localització...  ::)

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 365
    • METEOXABIA
« Respondre #157 el: 25 de Nov de 12, 09:16:00 am »
L'altre dia xarrant amb una persona de la Vall de Laguar, vall del costat de Ebo, ací Xàbia treballen prou de allí, i jo en conecs a varios, i tots em diuen el mateix, (igual es per que a tots ens tira algo cap a lo nostre), pero tots coincidixen en que a Laguar sol plourer més que a Ebo, aixó no vol dir que en algún episodi en concret siga el contrari, pero que en general i al cap de l'any, la pluviometría de Laguar es més alta que la de Ebo.
Jo no ho se, pero si que conec Laguar i la orientació que te i la entrada directa i de plé de llevant i gregal.
Pero igual els dubtes s'acaben prompte, un amic de Xàbia, pero que te casa a Laguar es molt probable que acabem instalant una estació allí, i ja acabariem amb tots els duptes, la estació estaría situada al poble de dalt de tot, i a 525 mts. de altitud, lloc també on per experiencia se que te algunes nevadetes quasi tots els anys.

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #158 el: 25 de Nov de 12, 16:20:59 pm »
L'altre dia xarrant amb una persona de la Vall de Laguar, vall del costat de Ebo, ací Xàbia treballen prou de allí, i jo en conecs a varios, i tots em diuen el mateix, (igual es per que a tots ens tira algo cap a lo nostre), pero tots coincidixen en que a Laguar sol plourer més que a Ebo, aixó no vol dir que en algún episodi en concret siga el contrari, pero que en general i al cap de l'any, la pluviometría de Laguar es més alta que la de Ebo.
Jo no ho se, pero si que conec Laguar i la orientació que te i la entrada directa i de plé de llevant i gregal.
Pero igual els dubtes s'acaben prompte, un amic de Xàbia, pero que te casa a Laguar es molt probable que acabem instalant una estació allí, i ja acabariem amb tots els duptes, la estació estaría situada al poble de dalt de tot, i a 525 mts. de altitud, lloc també on per experiencia se que te algunes nevadetes quasi tots els anys.

A la Vall de Laguar ja hi ha un pluviòmetre del SAIH a l'altura de Isbert, supose que el que comentes estaria més amunt, no? Tanta diferència hi hauria en la pluviometria?, s'hi troba molt lluny?, és que ara mateix no l'ubique. ;)

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #159 el: 25 de Nov de 12, 19:25:17 pm »

A la Vall de Laguar ja hi ha un pluviòmetre del SAIH a l'altura de Isbert, supose que el que comentes estaria més amunt, no? Tanta diferència hi hauria en la pluviometria?, s'hi troba molt lluny?, és que ara mateix no l'ubique. ;)
La presa de Isbert està a la part de baix de tot de la Vall, i on jo dic que aniría ubicada la nova estació sería a la part de dalt de tot. Son tres pobles els que conformen la Vall de Laguar, Campell, Fleix, i Benimaurell, éste últim es el de dalt de tot, i la casa de la que parle, la del meu amic està a la part més alta del poble, comfirmat per topograf a 525 mts. de altitud.
El tema pluviometric exactament jo no el conec, sols se que allí plou moltísim més que cap a la línea de costa, i diferencia amb la Vall d'Ebo, pues no ho se jo, la veritat, sols se que dit per els que conec jo de Laguar, jo conec a varies persones que baixen tots els dies a Xàbia a treballar, i els vec molts dies i parle amb ells, i just l'altre dia parlant de lo de Ebo, uno d'ells em dia lo de que estaría be tindrer una estació a Laguar, pero diferent a la del Isbert, que al poble de dalt plou molt més, i que al cap de l'any segur que arreplegaría més quantitat de pluja qu a Ebo.
Jo supose que serà una cosa molt semblant, son valls veínes, sols les separa el barranc de l'infern, que el compartixen, i alguns anys algun episodi serà major ana vall, i altre a l'altra.
Pero tot es sabrà si eixe amic al final es decidix per montar la estació, que jo pense que si que ho farà.

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #160 el: 25 de Nov de 12, 19:48:39 pm »
Ací deixe un mapa de les valls interiors de la Marina, Ebo i Laguar son veínes, i deixe marcada on està mes o menys la presa d'Isbert, i on aniría la suposada nova estació a Laguar, (Benimaurell).

Desconnectat alzimet

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
« Respondre #161 el: 26 de Nov de 12, 19:51:27 pm »
Gràcies per l'aclaració tocaio!!

Doncs la ubicació té una pinta magnífica!! A veure com va el pique amb Ebo!

El problema de les nevades supose que serà que si són fortes hi haurà un moment en que, com la Vue no té calefactor, podria perdre aigua a mesurar. ;)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.091
    • Ontimet
« Respondre #162 el: 30 de Nov de 12, 23:35:13 pm »
Flipant amb la temperatura actual respecte Pego, per exemple:

Pego   6,7ºC
Pego - El Clot 8,8ºC

La Vall d'Ebo 1,1ºC
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat damilme

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
    • MeteoMontserrat
« Respondre #163 el: 30 de Nov de 12, 23:59:29 pm »
Flipant amb la temperatura actual respecte Pego, per exemple:

Pego   6,7ºC
Pego - El Clot 8,8ºC

La Vall d'Ebo 1,1ºC

Y ya ha llegado a bajar a 0,8ºC. ;)

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • METEOXABIA
« Respondre #164 el: 01 de Des de 12, 00:20:03 am »
Per a mi no es una novetat, conec la zona, i encara hi ha un lloc a l'altra banda de la montanya amb la temperatura més baixa a eixes hores, 0º clavats a Castell de Castells. La Marina Alta te molt que dir meteorologicament parlant, hi ha de tot, molta pluja, i molt de fred també.
Que per cert estic moguent a vorer si algú de Castell de Castells s'anima a montar una estació, tinc altre posible a Parcent, poc a poc la Marina Alta la tenim que tindre a tope de estacions.

« Darrera modificació: 01 de Des de 12, 00:24:13 am per meteoxabia »