Autor Tema: Meteogrames i models, any 2013  (Llegit 55228 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Samu

• Pluja
  • *
  • Missatges: 135
  • Desde la millor terra del mon
    • AMETSE
Re:Meteogrames i models, any 2013
« Respondre #270 el: 24 de De Febr. de 13, 21:03:54 p. m. »
Algunos mapas del UKMO para el mediodía del jueves

Geopotencial y temperatura a 850 hpa

Geopotencial y temperatura a 500 hpa

Precipitaciones

Aficionado a la meteorología y cazatormentas. Enfrentarse cara a cara con la naturaleza, a la intemperie es algo indescriptible.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #271 el: 24 de De Febr. de 13, 21:24:16 p. m. »
Segons l'europeu, començariem a tindre precipitacions durant el matí/migdia del dimecres.

Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #272 el: 25 de De Febr. de 13, 08:03:47 a. m. »
Bon i fresquet día:
Vos pose les eixides del GFS (ensembles) i europeu d'ara mateix...en general són molt bones i similars, però pot ser la inestabilitat s'en va una mica massa cap al nord, però supose que a quatre díes vista no és posible saber-ho segur...
Serà la nostra? massa bonic...

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #273 el: 25 de De Febr. de 13, 08:46:01 a. m. »
Algú sap si alguna vegada ha nevat amb les isos que anem a tindre? Al vindre d'una situació d'Isos baixetes...nose Aixi i tot tindrem la -29 i la iso -2 que no esta gens malament.
Ontinyent, València.

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
« Respondre #274 el: 25 de De Febr. de 13, 08:56:58 a. m. »
Algú sap si alguna vegada ha nevat amb les isos que anem a tindre? Al vindre d'una situació d'Isos baixetes...nose Aixi i tot tindrem la -29 i la iso -2 que no esta gens malament.

Xe q mania en nevar!!!

Després dels mesos tan roïns q tinguem i amb la previsió de pluges decents q sen´s ve al damunt no se com encara s´obsesioneu amb la neu.

Però bé, si ho fa será a partir d´uns 600 metres i esporàdicament per baix, -29 i -2 no son bones per vorer nevar amb 2º o 3º, i dificilment tindrieu una temperatura inferior.
Xàtiva

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #275 el: 25 de De Febr. de 13, 10:25:09 a. m. »
Home una vegada que pareix que si que pot fer algo,  encara que la cota no la veig mes baixa de 800, no toquem els ous... La neu tambe es bona, bona sao i ompli els acuifers.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #276 el: 25 de De Febr. de 13, 13:10:17 p. m. »
salvo sorpresa....q potser...desplomes.. barreja d mases etc
esta ja definit....pluja d dimecres nit fins divendres mati
cota no mes baixa d 800-900 metres per a linterior dalacant...el punt mes baix matinada d dijous...potser

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #277 el: 25 de De Febr. de 13, 13:22:56 p. m. »
Jo pense el mateix, no necessitem neu i necessitem pluja, molta pluja...
El GFS està punyeter i puja el centre de la B massa al nord...amb l'any que portem encara anirà tota la pluja cap a Catalunya  :o. Esperem que només siga esta eixida.
« Darrera modificació: 25 de De Febr. de 13, 13:24:36 p. m. per Pego »

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #278 el: 25 de De Febr. de 13, 13:42:44 p. m. »
no si jo vullc vorer una nevada d collons al meu poble qesta a 600 metres...pero la relitat hui diu q com a molt banyeres....pluja????pues si...pero per aixo tame esta mars..abril....maig....etc

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat JORDI BANYERES

• Pluja
  • *
  • Missatges: 190
« Respondre #279 el: 25 de De Febr. de 13, 13:48:33 p. m. »
Vos veig una mica alterats, no se si perquè no ha plogut ni nevat en tot l'hivern o perquè teniu por de que aquesta vegada tampoc siga la nostra. El meu pronòstic es que plourà bastant però més en la província de valencia que en la d'alacant amb els mapes de hui. La cota de neu no està gens clara encara, jo deixe a banda l'eufòria de canal 9 i dic que estarà per damunt de 800 o 900 com be haveu comentat per así. Ara sols falta esperar.
M'han comunicat fa uns minuts que a la fenasosa (alt de la barcella) ha caigut algun copet de neu pero poca cosa i a beneixama també. Però el que faça hui i res serà el mateix.
Banyeres de Mariola, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #280 el: 25 de De Febr. de 13, 13:49:12 p. m. »
Jo pense el mateix, no necessitem neu i necessitem pluja, molta pluja...
El GFS està punyeter i puja el centre de la B massa al nord...amb l'any que portem encara anirà tota la pluja cap a Catalunya  :o. Esperem que només siga esta eixida.

A veure, estiguent d'acord amb el fet de que el que necessitem es tindre pluja, tant com dir que no necessitem neu, doncs no estic massa d'acord... al cap i a la fi, no deixa de ser precipitació que, a més a més, sempre la recull millor el terreny que no, per exemple, una pluja torrencial que en gran part es perd perque el terreny no té temps per a recollir-la.

pluja????pues si...pero per aixo tame esta mars..abril....maig....etc

Exacte, és el que sempre dic jo (sobre tot a Fö(ehn)bitos al Meteored  :P), sempre tenim la primavera i la tardor per a la pluja.

Necessitats/desitjos a banda, esperem que l'ECMWF i l'UKMO siguen els que "s'anduguen la partida" tal i com ens dibuixen l'escenari. En aixó et done la raó sobre que no m'acava d'agradar (dins de lo bó) el que marca el GFS. Peró be, anirem vegent esta vesprada el que diuen les diferents eixides.

I finalment, molt d'acord amb el que diu Manu al respecte de les precipitacions en forma de neu i eixa cota, pero ja m'agrada poder tindre l'oportunitat de veure la Mariola blanqueta, n'hi ha que tindre present lo roïn que està siguent l'hivern per la sequedat sobre tot.
« Darrera modificació: 25 de De Febr. de 13, 13:57:59 p. m. per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #281 el: 25 de De Febr. de 13, 14:19:11 p. m. »
Val, estic d'arcod amb tots: necessitem neu a les muntayes i pobles alts de l'interior i pluja a les zones de costa com la meua  :).
Ara, estic tremolant pero vore les eixides d'esta vesprada pq si esta volt es torna a escapar la pluja/neu és per a pujar al Montcabrer i reballarse muntanya avall.
« Darrera modificació: 25 de De Febr. de 13, 14:30:15 p. m. per Pego »

Desconnectat Miguel

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 93
    • MeteoSafor
« Respondre #282 el: 25 de De Febr. de 13, 15:05:18 p. m. »
Pues a mi me gusta que os alteréis,  ;D, esto da vida al hilo!!

En lo referente a Nieve vs lluvia para este episodio prefiero prefiero sacrificar la cota de nieve. Los dos meteoros son precipitación como bien decís, pero para este episodio EN CONCRETO tendremos mejores acumulados si al final no vemos nieve. ¿porque? porque significará que entrará en juego una advección cálida del cuadrante SE, que empeorará los pronóstico de nieve y hará subir la cota, pero en cambio incrementará la inestabilidad térmica entre capas.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #283 el: 25 de De Febr. de 13, 15:49:53 p. m. »
Neu o pluja, al menys deixarem de costat el vent i el cel ras.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat germanbz

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 41
« Respondre #284 el: 25 de De Febr. de 13, 15:57:44 p. m. »
Ja estem com sempre. Açò es un foro de meteorologia i bé està que es pense en necessitats d'agricultura, però no es un foro d'agricultura, i es normal que gent pregunte i s'interese per la cota de neu. I fa falta l'aigua, sí, fa falta l'aigua, els diners i la faena, pero en un foro de meteo i en una situació de llevantada de febrer es de lo més normal que algú pregunte per la neu sense que la gent pràcticamente li faça callar, que total pense que tampoc es per a tant per tindre curiositat per saber la possible cota.