Autor Tema: Meteogrames i models, any 2013  (Llegit 55075 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
Re:Meteogrames i models, any 2013
« Respondre #285 el: 25 de De Febr. de 13, 16:52:45 p. m. »
GFS torna a millorar amb més pluja i menys fred.

El Hirlam ja aplega fins dijous... i tb va de luxe; per cert... amb ESE quines zones serien més afavorides?

Xàtiva

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #286 el: 25 de De Febr. de 13, 17:27:59 p. m. »
GFS torna a millorar amb més pluja i menys fred.

El Hirlam ja aplega fins dijous... i tb va de luxe; per cert... amb ESE quines zones serien més afavorides?

Bé, llevat de canvi sobtat, el tema de la neu jo diría que va quedant-se més restringit ja cap a zones altes, sense incloure la possibilitat de ruixats aïllats durant el dimecres, però jo de moment ja em centre més en el tema de precipitacions en forma de pluja. I en eixe sentit, dir que el GFS continua derivant en el mateix que en l'eixida de les 06z, on el gruix de precipitacions es trobaría de València cap el nord, és a dir, Castelló i Catalunya sobre tot (eixes zones son les que pense jo que es veuen més afavorides amb ESE kurkonen  ;)).

Amb l'UKMO en canvi, la situació ens deixaría més precipitacions de València cap al sud, al menys fins a les 72 hores:

Encara queda per a saber exactament el moviment que farà la baixa. A veure l'ECMWF després.
Ontinyent, València.

Desconnectat ontinyentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 68
« Respondre #287 el: 25 de De Febr. de 13, 17:37:48 p. m. »
en fi...sembla que nova safanoria....pareixia que anavem a rebre una merescuda nevadeta...xo res, el de sempre.coincidixc en els que dieu que per a la pluja ja està la primavera o la tardor, jo sincerament, el que li demane a l´hivern es fred i neu

Desconnectat kurkonen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 141
« Respondre #288 el: 25 de De Febr. de 13, 17:55:21 p. m. »
en fi...sembla que nova safanoria....pareixia que anavem a rebre una merescuda nevadeta...xo res, el de sempre.coincidixc en els que dieu que per a la pluja ja està la primavera o la tardor, jo sincerament, el que li demane a l´hivern es fred i neu

Doncs per continuar amb l´etern off tópic, diré q l´oratge farà el q tinga q fer, nosaltres sols ens alegrem més o menys, i jo me´n alegre i molt de q ploga ara, q ja em lamentaré de que a la primavera no plou el q tindria que ploure.
A mi tb m´agrada la neu, almenys en fotos i en alguna visiteta a alguna zona més favorable en q es produixca, que lamentablement no son les nostres zones.
Xàtiva

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #289 el: 25 de De Febr. de 13, 18:39:20 p. m. »
Està interessant la pagina web de Maldonado donant precipitacions per a la zona desde aquest dimecres fins el pròxim. Sent no poder posar la foto, pero estic al mòvil.
Agullent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #290 el: 25 de De Febr. de 13, 19:37:47 p. m. »
Buaaaa

Quina merda

Quina decepció....a tres dies vista ens han amagat tot el fred....en les eixdes de esta vesprada dubte inclus que al final neve per baix de 900-1000m

Al final un dia de pluja dels que espere podrem tindre molts fins juny

Els amants de la neu estem maleïts per estes terres, i ja se que no estem al nord....però ja fa anys de una nevadeta decent per les nostres terres a unes cotes mitjes ( ni siquiera baixeta)

:'( :-[ :'( :-[

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #291 el: 25 de De Febr. de 13, 20:06:14 p. m. »
Manu esperarem a demà la nit pa cercionar la safanoria, lo de la cota en estes situacions fins el mateix dia no estaran clares....pero la veritat que cada eixida va rebaixant fred.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #292 el: 25 de De Febr. de 13, 20:11:10 p. m. »
Manu esperarem a demà la nit pa cercionar la safanoria, lo de la cota en estes situacions fins el mateix dia no estaran clares....pero la veritat que cada eixida va rebaixant fred.

Rebaixant fred i però tb pluja doncs cada cop està més al Nord. A Castelló si poden pillar una nevada ben guapa. Però cal esperar fins demà...

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #293 el: 25 de De Febr. de 13, 23:09:56 p. m. »
Espere que dema els models canvien a millor per a les nostres terres

Ara la cota la veig entre 1000-1100 m.....igual rtvv y tve1 analitzen mes parametres ( perque els dos diuen que de 600 a 800 m)

I la pluja...pues crec que el premi gros per a Castelló i Catalunya

Esperem que a ultima hora canvie algo

Bona nit

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #294 el: 26 de De Febr. de 13, 06:35:32 a. m. »
Fem una crida a la calma davant l'onada de "suicidis meteorologics", que tot apunta que prompte tindrem...estem maleits, vaja ratxa! :-\
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #295 el: 26 de De Febr. de 13, 10:55:05 a. m. »
jo ja em vaig suicidar ahir.pero si veieu la eixida del hirlam d ara mateix es per a tornatse a suicidar

p.d...al final estem en la fulla del gavinet... pot pasar d tot o res....mireu sino la eicida de les 6 del gfs
« Darrera modificació: 26 de De Febr. de 13, 11:55:19 a. m. per L´herberet, MANU »

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #296 el: 26 de De Febr. de 13, 11:58:22 a. m. »
Tots discutint si pluja o neu i al pas que anem vorem com acaba la cosa... Ploure plourà i nevar nevarà pero podia ser una situació perfecta i sembla que tot se'n va ràpidament al nord...
Quin és el pont més alt de la zona? deu estar a  Alcoi, no?

Desconnectat ontinyentí

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 68
« Respondre #297 el: 26 de De Febr. de 13, 12:06:19 p. m. »
pont? o punt? en cuant al nivell del mar, el pont de sant Blai a Bocairent crec q es dels mes alts.si parles de laltura del pont, ja no se dir-te...el pont del Salt del Bou a Ontinyent, te molta altura...

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #298 el: 26 de De Febr. de 13, 12:09:15 p. m. »
pont? o punt? en cuant al nivell del mar, el pont de sant Blai a Bocairent crec q es dels mes alts.si parles de laltura del pont, ja no se dir-te...el pont del Salt del Bou a Ontinyent, te molta altura...

PONT, si ho dic per a anar pensant en un suïcidi col.lectiu i necessitem assegurar l'exit de la operació...

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #299 el: 26 de De Febr. de 13, 12:21:26 p. m. »
jo ja em vaig suicidar ahir

O/T: Manu, encara que només siga per estalviar-me el viatget al més enllà, ja que estàs per allí des d'ahir ... a com es cotitza la temperatura a 500 i 850 hPa??

Respecte dels models... qui vullga veure la neu, encara que siga de manera testimonial, el día potser demà fins la vesprada. Des d'eixe moment precipitacions en forma de pluja i, com comenteu, pareix que la part més important a hores d'ara sembla que se l'emportarien els que viuen de València cap el nord (Castelló -la càmera de Vilafranca eixa que n'hi ha deu eixir-se'n estos dies de visitants- i Catalunya).

Veurem si canvia en algun sentit tot açó, però va quedant poc marge per a que ho faça ja.
Ontinyent, València.