Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2008...  (Llegit 129358 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i Models, Any 2008...
« Respondre #420 el: 23 de De Nov. de 08, 22:05:34 p. m. »

I tinguau en conter que quan parlen de cotes de neu, casi sempre es queden curts i acava nevant mes avall del que diuen.

Manu, jo parle d´Otos, aci jo no ho he conegut mai, mon pare si que em diu que ell ho ha conegut, però ni recorda l´any :P, però clar, com en tot en esta vida, sempre hi ha una primera vegada. ;D

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #421 el: 23 de De Nov. de 08, 22:07:41 p. m. »

I tinguau en conter que quan parlen de cotes de neu, casi sempre es queden curts i acava nevant mes avall del que diuen.

Claro, claro ... EFECTE OROGRÁFIC POWA
Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #422 el: 23 de De Nov. de 08, 22:27:24 p. m. »
Enlerta amb mesobaixes que poden apareixer al nord de l'Alger o a Alborà cap al dijous.

El UKMO esnifa la possiblilitat de que ocòrrega, amb lo qual els gruixos podrien augmentar considerablement....

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #423 el: 23 de De Nov. de 08, 22:33:02 p. m. »
A vorer carboner, en novembre les circunstancies de fred a 500 hpa i a 850 hpa fan el mateix efecte que a decembre o gener, son dies curts.

Sí, pero hi ha la diferència que la terra sol estar mes freda al Gener.

Ara, tal i com es veu la cosa enguany, em pareix que la terra està tan gelada com en ple hivern de atres anys.

Bé, feu el vulgueu. Jo, de moment, ja tinc la pala en perfecte estat de revista i demà en poder pot ser m'arrime a la cooperativa a per un saquet de sal.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #424 el: 23 de De Nov. de 08, 22:40:19 p. m. »
I, per posar un eixemple de la importància de la cosa, el Blue, que sempre és parc al hora de posar precipitacions, em posa per a al dijous i part del divendres res mes que 70mm

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Missatges: 127
  • Mas del Potro
« Respondre #425 el: 23 de De Nov. de 08, 22:44:43 p. m. »
Bona nit.
Tot va rodant com comentavem en díes passats. Hi ha actualitzacions de models on la cosa s'ha posat collonuda (com les de la passada matinada) i hi ha d'altres que són de puta pena ( com aquestes últimes que veniu comentant). I nosaltres passant de l'eufòria continguda al pesimisme absolut en qüestió d'hores.
El que està clar és que la possibilitat està ahí, uns arrisquen més i d'altres menys, i la cosa encar s'ha de posar bonica i tormar-se a xungar, segur. Ara que cadascú es quede en lo que més li apanye. Jo continue pensant que la cota de neu rondarà els 500 metres i que almenys la vorem caure. i deixeu-se estar de que si estem en Novembre o que si encara queda molt... com diem per ací "lo que va davant, va davant".
El dani Ramírez a TV3 es reafirma en la cota 500 i fins i tot ha apuntat que " (...)podria baixar si hi ha tempesta". ::)
Alcoi, zona Nord. 545 msnm. Si la Candelària riu, l'hivern és viu; si la Candelària plora, l'hivern és fora.

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 300
  • ...Hivern de manteta i vicks vaporub!!!...
    • XATIMET
« Respondre #426 el: 23 de De Nov. de 08, 22:47:44 p. m. »
I lo feliços que som pensant el que passara i el que deixara de passar, aixo no conta?? :)

Observatori Xàtiva-Espanyoleto: (www.xatimet.es)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #427 el: 23 de De Nov. de 08, 22:48:22 p. m. »
Bona nit.
Tot va rodant com comentavem en díes passats. Hi ha actualitzacions de models on la cosa s'ha posat collonuda (com les de la passada matinada) i hi ha d'altres que són de puta pena ( com aquestes últimes que veniu comentant). I nosaltres passant de l'eufòria continguda al pesimisme absolut en qüestió d'hores.
El que està clar és que la possibilitat està ahí, uns arrisquen més i d'altres menys, i la cosa encar s'ha de posar bonica i tormar-se a xungar, segur. Ara que cadascú es quede en lo que més li apanye. Jo continue pensant que la cota de neu rondarà els 500 metres i que almenys la vorem caure. i deixeu-se estar de que si estem en Novembre o que si encara queda molt... com diem per ací "lo que va davant, va davant".
El dani Ramírez a TV3 es reafirma en la cota 500 i fins i tot ha apuntat que " (...)podria baixar si hi ha tempesta". ::)

Però es que nomes mireu que el GFS, jo crec que l´auropeu seguix igual de  bo que ahir i els dies passats.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #428 el: 23 de De Nov. de 08, 23:25:13 p. m. »
Bona nit.

Però es que nomes mireu que el GFS, jo crec que l´auropeu seguix igual de  bo que ahir i els dies passats.
Perdona Carboner pero podries donarme la web del europeu, doncs jo soles conec el GFS.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #429 el: 23 de De Nov. de 08, 23:30:21 p. m. »
Bona nit.

Perdona Carboner pero podries donarme la web del europeu, doncs jo soles conec el GFS.

jo els mire per ací sempre.

http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsavnmgeur.html

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #430 el: 23 de De Nov. de 08, 23:42:35 p. m. »
ECMWF pot ser?

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #431 el: 23 de De Nov. de 08, 23:49:32 p. m. »
Teniu que mirar el máxim número de models posibles, i a partir d´ahí traure conclusions.

Si algú creu o te problemes amb la quota de neu, no patiu.....el dimecres de bon matí veniu a Ibi, Banyeres, Agres, Alcoleja, Confrides, La Torre de les Maçanes, inclús Alcoi i voreu nevar la primera i no última d´aquest 2008.  ;D ;D

El Desembre promet... ;D
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #432 el: 23 de De Nov. de 08, 23:51:34 p. m. »
Si que estas tu un poque optimista no ???? Ojala tingueres rao.

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Missatges: 127
  • Mas del Potro
« Respondre #433 el: 23 de De Nov. de 08, 23:54:19 p. m. »
Jo vaig amb Nevà Grossa, :-si :-si :-si :-si
Alcoi, zona Nord. 545 msnm. Si la Candelària riu, l'hivern és viu; si la Candelària plora, l'hivern és fora.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #434 el: 24 de De Nov. de 08, 00:00:14 a. m. »
Jo vaig amb Nevà Grossa, :-si :-si :-si :-si
Ja era hora de dir si o no.