Autor Tema: Meteogrames i Models, Any 2008...  (Llegit 128898 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i Models, Any 2008...
« Respondre #675 el: 26 de De Des. de 08, 12:03:30 p. m. »
Al Loro!!!! com diu Joan Laporta. L´ultima actualizacio del GFS mos torna a posar NE i E, i baixada de temperatures a 850Hpa. Aço es un pitorreo home, cada 6 hores fan i desfan, val la pena mirar el cel i ja vorem que es trobem.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Missatges: 127
  • Mas del Potro
« Respondre #676 el: 26 de De Des. de 08, 12:18:29 p. m. »
Vixca el pitorreo!!!! :-si :-si :-si
Alcoi, zona Nord. 545 msnm. Si la Candelària riu, l'hivern és viu; si la Candelària plora, l'hivern és fora.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #677 el: 26 de De Des. de 08, 17:06:12 p. m. »

Les coses no estan tan malament com jo em pensava i sembla que els proxims dies anem a seguir amb moviment, amb l´anticiclo a centreeuropa en qualssevol moment es pot liar.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #678 el: 26 de De Des. de 08, 17:14:56 p. m. »
A vore... En estes situacions, qui mes pesa és la situació en l'estret de Gibarltar (SST en els dos costats del estret, vel. de la corrent, etc...) I els models, ni siquiera els de mesoescala, o no tenen en compte l'estret en absolut (GFS, Europeu (peuuu)) o no tenen dades fiables (mesoescala). Tenint en compte això (que als qui han fet els models li la rota, no és el seu problema) i la quantitat de radiosondatges que es fan per ací (menys de la dècima part que en alemanya, per eixemple) pretendre que els models encerten alguna cosa és un poc massa optimista (per dir algo), no?

Clar, aixina, cada volta que es fa un reanàlisis amb dades reals, lo simulat s'en havia anat tant de la realitat que la nova simulació es pareixerà poc a la anterior.

Per cert. què és un 'bandaç'?

Per a situacions retrgrades com esta, on l'estret pesa molt, crec que és millor mirar les cartes del met office, que son repassades a mà per algún 'auelo' que sap de què va la cosa.

Per cert, Bon 2on dia de Nadal!! (Nosaltres encara estem acabant-mos el 'diplodocus ' d'ahir....)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #679 el: 26 de De Des. de 08, 17:54:00 p. m. »
vaqueret, com no t´expliques mes, no entnenc que vols dir. per aci 5º i sensació de 3º, aixó si ni un nuvol. podria fer algo esta nit o demà a la matinada? ??? ???

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #680 el: 26 de De Des. de 08, 18:28:46 p. m. »
 ??? xe yo ja no se com esta el tema....jo tinc la esperança que esta nit pegue alguna nevascaeta....pero no se no se? a biar marca 3.6 º  ara mateix he estat per el paratge de fontarbres a biar i no es podia estar marcava el meu cotxe 1º a les 17:30 es veien boires i nuvolades creixent per tota la zona maritima desde aitana cap a alacant.....a vorem......

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #681 el: 26 de De Des. de 08, 18:50:10 p. m. »
Pues si entra tindrem neu, pero com no entrara pues fam i puses. vaig a mirar el radar i el sat24 a vorer ells com ho veuen, de moment raset.  :-X

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #682 el: 26 de De Des. de 08, 19:50:06 p. m. »
vaqueret, com no t´expliques mes, no entnenc que vols dir. per aci 5º i sensació de 3º, aixó si ni un nuvol. podria fer algo esta nit o demà a la matinada? ??? ???

Sr Manu, vull dir que en les situacions retrógrades amb ciclogènesi mediterrania o en el golf de cadis, si un model l'encerta és de pura xurra. El únic model que procura tindre en compte la situació actual del aigua en els voltants de Gibraltar és el RAMS. Pero, actualment, éste es corre amb poca potència de càlcul (és una cosa que vull parlar amb el Millàn, una volta constituida l'AVAMET, oferir-li potència de calcul de una manera pareguda a com es va fer amb seti@home, amb un programeta resident que aprofite les ratos que el nostre ordenador no fa res, a canvi, ells que ens faciliten l'accéss a les dades profesionals -panells no lliberats del europeu, meteosat en alta resolució cada quart, etc... i, com no, a les eixides del RAMS-)

Encara estic ple de diplodocus i alcohol d'ahir, aixina que si esperes que m'explique millor, vas arreglat....

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #683 el: 26 de De Des. de 08, 20:25:08 p. m. »
Vaqueret el que expliques, tan ben explicat, tot hi ha que diro, es el mateix que deia jo ahir, aixo si, en paraules mes d'anar per casa  ;D, esta situaçio amb el seus "bandaços", era molt dificil de preveure, ja vaig dir que teniem que esperar a que ens vinguera al damunt, esta vesprada estabem tots deprimits vegen que no es ficaba nuvol ni ha pataes, ara vorem qui dorm si continua baixan la temperatura i s'acaba de cobrir el cel. :D** pipa*
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #684 el: 27 de De Des. de 08, 14:48:25 p. m. »
Per fi el COSMO-7 suïs ens posa algo de pluja!!!!   alegria*

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #685 el: 27 de De Des. de 08, 16:51:36 p. m. »
 :-X :-X

Amb una pasá d´aigua com eixa, reventem... ;D

Jo per contra em trove completament afonat i desil.lusionat amb els pronòstics dels diferents models, de moment desconfie de tots ells... :-\

Més endavant tornaré a creure.... ::)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Mas del Potro
« Respondre #686 el: 27 de De Des. de 08, 20:06:29 p. m. »
Sentiment generalitzat, pel que es veu de moviment al foro. :-\ :-\ :-\
però per als que encara creuen amb els Reis Mags de l'Orient... ::) ::) ::), cal pegar uan miradeta als models que han posat a partir del 5... :o
pot ser per a que tornem a animar-nos  ;D
Alcoi, zona Nord. 545 msnm. Si la Candelària riu, l'hivern és viu; si la Candelària plora, l'hivern és fora.

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #687 el: 27 de De Des. de 08, 20:28:09 p. m. »
Si... es què enguany no he pogut esperar a la burreta... i he demanat per tots una entradeta freda...

Ja vorem, perquè també se la vaig demanar a santa i ja veus...
]

Desconnectat Alberri

• Pluja
  • *
  • Mas del Potro
« Respondre #688 el: 27 de De Des. de 08, 20:58:22 p. m. »
Si... es què enguany no he pogut esperar a la burreta... i he demanat per tots una entradeta freda...

Ja vorem, perquè també se la vaig demanar a santa i ja veus...
M'auela ja ho dia, que això del Papa Noel era de forasters... ;)

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #689 el: 28 de De Des. de 08, 13:41:05 p. m. »
Ja ho se...es lo que ve siguent habitual en el ultim mes i mig, es a mes de setmana i mitja vista...pero que bonica la situaçio que venen anunciant els models per als dies 7 i 8 de Gener, dic jo que alguna volta ho mantindran fins al final...

Pot ser historica, per a variar vamos. :-X
Ontinyent, València.