Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 69863 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #210 el: 22 de De Gen. de 09, 20:45:11 p. m. »
Per ilusionarmos un poc, diuen que Febrer es el mes de la neu, deixem este vent sec que correga ara i ja vorem el proxim mes. Gener ventos, Febrer plujos o algo aixina no recorde molt be, pero rima. ;D

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
« Respondre #211 el: 22 de De Gen. de 09, 20:56:47 p. m. »
Per ilusionarmos un poc, diuen que Febrer es el mes de la neu, deixem este vent sec que correga ara i ja vorem el proxim mes. Gener ventos, Febrer plujos o algo aixina no recorde molt be, pero rima. ;D
Fan a Març florit i "hermós", queda mal pero tot siga per continuar la rima...  :-si
Ontinyent, València.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
« Respondre #212 el: 22 de De Gen. de 09, 20:59:35 p. m. »
Temperatures tan altes? Este migdia ja ho han dit a Canal 9, "on hui a nevat", nort de Castelló, "dema pot fer calor", que superarem els 20 graus? :-X
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #213 el: 22 de De Gen. de 09, 22:38:52 p. m. »

Si, un dels titulars de hui en Canal 9 ha sigut: Hui neu i demà molta calor ::), tanta calor fara demà??????? ::) ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
« Respondre #214 el: 23 de De Gen. de 09, 20:17:23 p. m. »
Si son exagerats amb el fred no podien ser menys amb la calor.
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #215 el: 23 de De Gen. de 09, 21:55:00 p. m. »
En Meteoalarm mos situen en Alerta Roja per a la peninsula, encara que esta relacionat en Aemet per lo tant ja sabem...

[adjunt esborrat per l'administrador]

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #216 el: 24 de De Gen. de 09, 10:47:21 a. m. »
Bon diaa tots!!, espere que el ventorro d'aquesta nit no haja causat mal en cap puesto perque tela marinera...
En fi, que ja feia temps que no he aparegut per ací (exàmen de final de carrera  :P), pero ja n'hi han motius com per a tornar perque el amic Febrer te una bona pinta....

Fa dies que estic llegint en meteored un tema interessant sobre les masses d'aire de l'estratosfera, en concret sobre un escalfament d'aquesta al pol nord. Bé la gent entessa preveu que el que produiria es la formació de anticiclons més enllà de paralel 60, es a dir, cap a groenlandia o la zona escandinava. Bé, així doncs em pareix pro factible les situacions que ens marca el GFS cap al començament de mes, tot i que en la eixida de hui l'€p2 no el segueix.

Personalment crec que es va a produïr el paró de la zonal i anem a tindre un Febrer mogudet i fredet  ::).

Salutacions.

By Winteront

By Winteront
« Darrera modificació: 24 de De Gen. de 09, 10:53:52 a. m. per WinterOnt »
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #217 el: 24 de De Gen. de 09, 13:31:26 p. m. »

Veig molt ben agarrat al ponent, no seria estrany que continuara la situació zonal unas quantes setmanes mes. :-\

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #218 el: 24 de De Gen. de 09, 13:32:24 p. m. »
Meterored.........la gent entessa .....

La gent entesa NO escriu a meteored, bàsicament per que les tirarien de la faena.

• Pluja
  • *
« Respondre #219 el: 24 de De Gen. de 09, 14:32:44 p. m. »

La gent entesa NO escriu a meteored, bàsicament per que les tirarien de la faena.

Home Vaqueret, això esta clar, el que volia dir es que es tracta de gent que gràcies a seguiments en situacions similars i/o que han esbrinat en situacions d'anys enrrere el que va succeïr a altres nivells de l'atmòsfera i no soles al que la gent com jo mirem normalment, es a dir, 500 i 850 hpa.. Tal volta he patinat en lo de gent entessa  :P.

Per a animar un poquet a Carboner un mapeta de l'eixida paralela del GFS per a d'ací a 1 setmaneta:

By Winteront

I aquest mapeta el fique per a fer-se una idea de com es posicionen els centres d'acció en l'Hemisferi Nord.

By Winteront

Jo crec que la pròxima setmana podrem anar despedint al "amic" ponent.  ;D
Tot es susceptible de canviar però de moment al menys tenim una opcció que podría ser interessant.

Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #220 el: 24 de De Gen. de 09, 21:10:54 p. m. »

Home Vaqueret, això esta clar, el que volia dir es que es tracta de gent que gràcies a seguiments en situacions similars i/o que han esbrinat en situacions d'anys enrrere el que va succeïr a altres nivells de l'atmòsfera i no soles al que la gent com jo mirem normalment, es a dir, 500 i 850 hpa.. Tal volta he patinat en lo de gent entessa  :P.

No és que hages patinat, pero no està de mes remarcar-ho. Els professionals tenen prou vetat el analitzar models als forums dels aficionats, i ho se de primera mà (Al meu germà -CEAMET- ja li van cridar la atenció i des de llavors no li fa gràcia apareixer per els forums). Hi ha que tindre en compte que és d'ahí d'on trauen €. Això no passa en altres tipus de discusions, com ara climatologia.

;)

Per lo demés, tal i com dius, és molt possible que el index NAO començe a caure a principis del mes de Febrer, sí...

Desconnectat tort

• Pluja
  • *
  • Missatges: 189
« Respondre #221 el: 25 de De Gen. de 09, 12:11:57 p. m. »
Bon dia!

Com veieu el temps per a les festes de Bocairent? (1-5 de febrer)? Jo he estat mirant i sembla que tindrem plutjes els dies 2/3. Una llàstima...

Bocairent, València.

• Pluja
  • *
« Respondre #222 el: 28 de De Gen. de 09, 11:49:52 a. m. »
Bon dia a tots. Potser tingam un cap de setmana en el que ens podriem visitar les últimes precipitacions de Gener i primeres de Febrer. Esta per veure si en molta o poca intenssitat, però més val plujeta que el "ventet" del cap de setmana passat, ¿no?.
Lo que puga vindre després... encara no es pot dir en veu alta, tot pareix que dependrà de si la borrasqueta pasa per l'estret i se'ns fica al mediterrani portant-mos masses d'aire més fresquetes del continent, en resum, vigilarem la borrasqueta estos dies a veure si es fiquen dacord els models en el cami que recorrerà i la posició en la que puga permanèixer...

Per cert, açò va per als amants dels meteogrames i previsons de l'aemet:

By Winteront

Salutacions. 
Ontinyent, València.

Desconnectat Parabolix

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 59
« Respondre #223 el: 28 de De Gen. de 09, 12:00:00 p. m. »
Hola, ja ho ha via vist i si es compleix, que no crec (el meteograma falla molt)  :( , aço tornaria a animarse que ja va siguent hora xe!  ::)
Aielo de Malferit, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #224 el: 28 de De Gen. de 09, 12:26:44 p. m. »
 ::) ::) :-si :-si
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)