Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 70147 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #240 el: 07 de De Febr. de 09, 14:01:58 p. m. »
...pero he recuperat la confianza de nou:

Dons pasamen una poca d´eixa confiança, que jo la vaig perdre tota allà per Nadal... :P :-\
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #241 el: 07 de De Febr. de 09, 17:57:43 p. m. »
...pero he recuperat la confianza de nou:

Dons pasamen una poca d´eixa confiança, que jo la vaig perdre tota allà per Nadal... :P :-\

;D

By Winteront

Bé, a tants dies vista (més de 1 setmana) sería massa aventurat dir el que pot ocòrrer, pero te bona pinta.
Eixe anticiclò vol anar cap amunt... a on anirà? ahí es on hem d'estar atents durant aquests dies...
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #242 el: 07 de De Febr. de 09, 18:42:55 p. m. »
GFS ja fa dies que mante la situacio, i posa el A cap al nord de tal forma que mos envia vents del NE. Ja se que es molt prompte per a parlar i mes despres de la que mos va jugar la nit de reis, pero ja fa mes d´un mes. Ja va sen hora de baixar del burro, i mes despres d´aquesta situacio de ponent tant aborrida.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #243 el: 10 de De Febr. de 09, 22:09:36 p. m. »
Bé a veure si s'anima el "cotarro" per ací un poquet  :P.

By Winteront

Ahí teniu. El model Europeu es l'únic que segueix una certa linea continuïsta en les seues eixides durant aquests dies. El que vull dir es que fa muntar a l'anticicló cap al Mar del Nord o Escandinàvia si bé les diferents eixides mostren uns lleugers moviments d'aquest i evolucions diverses, però la idea bàsica es la de l'ascens de l'anticiclò cap a eixes latituds.
Si be es cert que els models GME-DWD, GEM i NOGAPS li han seguit els pasos (en major / menor mesura i, es clar, a les hores que hi arriben els seus mapes).

Per quin motiu em decideixc a ficar el mapa de l'europeu i comentar-ho ara?, be com he dit per la seua consistència els darrers dies i també perque veig els ensembles del GFS, on es veu com els americans estan optant cada eixida per traure la opció més càlida (o de les que més) amb una clara diferència respecte als models adés esmentats.
La gent en altres fòrums diu que el model americà no acaba de veure amb claredat les situacions retrògrades i que per això, potser, no es decideixca a anar pel mateix camí que els altres models. Be jo no recorde situacions retrògades de altres anys on passara açó i que els americans no optaren per afinar la situació fins que no estaba a poquetes hores vista, però això es més be cosa de la poqueta memòria que tinc jo  :P-.

Resumint, com sempre toca ser pacients i esperar/desitjar que no acabe girant-se la truïta del costat americà. I si finalment fós aixina, doncs "chapeau" pel GFS i res més.

Espere que si hi ha algú que veja en claredat que la opció del GFS es més probable que m'ho aclareixca.

Salutacions.
Ontinyent, València.

Desconnectat catimeteo

• Junta Directiva 2019-2022
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 29
    • Meteocati
« Respondre #244 el: 10 de De Febr. de 09, 22:23:08 p. m. »
Entrada freda, sí, però com sempre ens quedarem massa al Oest. Si visquerem a Itália...  ::)

« Darrera modificació: 10 de De Febr. de 09, 22:45:49 p. m. per acmkti »

Desconnectat catimeteo

• Reixiu
  • *
    • Meteocati
« Respondre #245 el: 10 de De Febr. de 09, 22:27:03 p. m. »
Més endavant va completament perdut   ;D

NO està todavía el pescado vendido  ;)

La mitjana de totes les sortides no està mal:

« Darrera modificació: 10 de De Febr. de 09, 23:29:51 p. m. per acmkti »

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #246 el: 11 de De Febr. de 09, 17:23:51 p. m. »

Ahí teniu. El model Europeu es l'únic que segueix una certa linea continuïsta en les seues eixides durant aquests dies. El que vull dir es que fa muntar a l'anticicló cap al Mar del Nord o Escandinàvia si bé les diferents eixides mostren uns lleugers moviments d'aquest i evolucions diverses, però la idea bàsica es la de l'ascens de l'anticiclò cap a eixes latituds.
Si be es cert que els models GME-DWD, GEM i NOGAPS li han seguit els pasos (en major / menor mesura i, es clar, a les hores que hi arriben els seus mapes).

Per quin motiu em decideixc a ficar el mapa de l'europeu i comentar-ho ara?, be com he dit per la seua consistència els darrers dies i també perque veig els ensembles del GFS, on es veu com els americans estan optant cada eixida per traure la opció més càlida (o de les que més) amb una clara diferència respecte als models adés esmentats.
La gent en altres fòrums diu que el model americà no acaba de veure amb claredat les situacions retrògrades i que per això, potser, no es decideixca a anar pel mateix camí que els altres models. Be jo no recorde situacions retrògades de altres anys on passara açó i que els americans no optaren per afinar la situació fins que no estaba a poquetes hores vista, però això es més be cosa de la poqueta memòria que tinc jo  :P-.

Resumint, com sempre toca ser pacients i esperar/desitjar que no acabe girant-se la truïta del costat americà. I si finalment fós aixina, doncs "chapeau" pel GFS i res més.

Espere que si hi ha algú que veja en claredat que la opció del GFS es més probable que m'ho aclareixca.

Salutacions.

La diferència entre el ECMWF i el GFS és que el primer utilitza una barreja entre cálcul espaial de variables termodinàmiques i comparació amb la seua gran base de dades, de ahí que siga mes 'continuista', el problema que té és que si no hi ha continuitat de alguna 'gran' variable (forçaments radiatius i ozono) pot errar bona cosa. Per atre costat el GFS es basa en CALIQEIE (Cálcul a lo bruto i que eixca lo que eixca), per tant és més propens al 'efecte papallona', pero al mateix temps respon millor que l'altre a situacions extranyes i, sobre tot, ens diu quan hi han situacions probabilisticament 'atractives' (o 'atractors' com li agrada a dir a algú)

Per lo demés, ningú tria les eixides, a no ser que hi visquen 'xinitos' dins dels ordenadors. Ni ningún model va bé amb situacions retrógradesen les nostres contrades per la simple raó de que depenen molt de la situació damunt del nord d'Africa on no hi han dades fiables, i en eixe cas es dona l'efecte BEMF (Brossa cap Endins, Merda cap a Fora, també dit GIGO -garbage in garbage out- en anglés)

;)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #247 el: 11 de De Febr. de 09, 22:54:22 p. m. »
 :-si. Bona explicacio del BEMF. El GFS continua loco com desde fa mes d´un parell de mesos. Jo vull lo que tots volem, encara que no ho marquen alguns models, no es podem refiar.

Desconnectat catimeteo

• Reixiu
  • *
    • Meteocati
« Respondre #248 el: 11 de De Febr. de 09, 22:58:03 p. m. »
:-si. Bona explicacio del BEMF. El GFS continua loco com desde fa mes d´un parell de mesos. Jo vull lo que tots volem, encara que no ho marquen alguns models, no es podem refiar.

Jo no se on, vaig sentir que a partir de febrer, la eixida control del GFS substituiria la principal i segons diuen és un poc millor, sabeu algo?

A lo millor estan fent proves  ???
« Darrera modificació: 11 de De Febr. de 09, 23:03:38 p. m. per acmkti »

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #249 el: 11 de De Febr. de 09, 23:05:32 p. m. »

Jo no se on, vaig sentir que a partir de febrer, la eixida control del GFS substituiria la principal i segons diuen és un poc millor, sabeu algo?

Tinc que vore en Meteored a vore si diuen algo, pero no em sembla vore comentari algu.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #250 el: 11 de De Febr. de 09, 23:42:28 p. m. »
Pos sí que és raro...
La diferència entre el 'ensemble' de control i els altres és que el de control te MENYS ressolució espaial i és DETERMINISTA, çò és: s'alimenta no mes que de dades REALS.

La mitjana, per altre costat, te des de decembre del 2007 una 2on. passada de cálcul (bias adjust) que les demés no tenen.

El significat d'això és que l'eixida de control será millor per a previssions a curt plaç (fins a 3-4 dies) mentres que la mitjana dels ensembles ho és millor per a llarc plaç (més de 5 dies)

Ah, i per atre costat, tot això (el que hoi haja un o altre ensemble als mapetes) no te res a vore amb el model GFS en sí, ja que ell no dibuixa mapetes, es limitra a 'fer de cos' una ristra de numerets. Son les diferents webs les que s'encarreguen de pintar l'ensemble que més les agrade. En quant als models mesoescalars, cadascún es pilla lo que li dona la gana (igual sel's dona al coll que al muscle, vamos, total cobren igual....)

Ja ho deia Billy (Gates): anem cap a arrere com els 'cangrejos'.
« Darrera modificació: 11 de De Febr. de 09, 23:55:21 p. m. per Vaqueret »

Desconnectat catimeteo

• Reixiu
  • *
    • Meteocati
« Respondre #251 el: 11 de De Febr. de 09, 23:51:36 p. m. »
Pos sí que és raro... per que la única diferència entre el 'ensemble' de control i els altres és que el de control te MENYS ressolució espaial.

Ja ho deia Billy (Gates): anem cap a arrere com els 'cangrejos'.

;D

Ho estic buscant i no ho trobo, però juraria que ho vaig sentir a algun fòrum, és clar hi ha tants...

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #252 el: 14 de De Febr. de 09, 01:52:41 a. m. »
el anticiclo pareix agafar força i quedarse a les nostres latituds, els vents bufaran allevantats ,segons el models podria ploure cap a finals de setmana i principis de la vinent

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat MeteoCanals

• Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
« Respondre #253 el: 14 de De Febr. de 09, 01:54:58 a. m. »
que amb isos de -2 i -4 a 850 hpa la cota de neu oscilaria al voltant de 800 m en amunt. (800) "tirant cap avall"

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #254 el: 14 de De Febr. de 09, 12:37:48 p. m. »
Ei, benvingut meteocanals!!!!

Bueno la cosa esta parada, a la espera del plugims de demá... vos fique una foto per a alegrar la vista.

Xàtiva, València.