Bé a veure si s'anima el "cotarro" per ací un poquet

.

By
WinterontAhí teniu. El model Europeu es l'únic que segueix una certa linea continuïsta en les seues eixides durant aquests dies. El que vull dir es que fa muntar a l'anticicló cap al Mar del Nord o Escandinàvia si bé les diferents eixides mostren uns lleugers moviments d'aquest i evolucions diverses, però la idea bàsica es la de l'ascens de l'anticiclò cap a eixes latituds.
Si be es cert que els models GME-DWD, GEM i NOGAPS li han seguit els pasos (en major / menor mesura i, es clar, a les hores que hi arriben els seus mapes).
Per quin motiu em decideixc a ficar el mapa de l'europeu i comentar-ho ara?, be com he dit per la seua consistència els darrers dies i també perque veig els ensembles del GFS, on es veu com els americans estan optant cada eixida per traure la opció més càlida (o de les que més) amb una clara diferència respecte als models adés esmentats.
La gent en altres fòrums diu que el model americà no acaba de veure amb claredat les situacions retrògrades i que per això, potser, no es decideixca a anar pel mateix camí que els altres models. Be jo no recorde situacions retrògades de altres anys on passara açó i que els americans no optaren per afinar la situació fins que no estaba a poquetes hores vista, però això es més be cosa de la poqueta memòria que tinc jo

-.
Resumint, com sempre toca ser pacients i esperar/desitjar que no acabe girant-se la truïta del costat americà. I si finalment fós aixina, doncs "chapeau" pel GFS i res més.
Espere que si hi ha algú que veja en claredat que la opció del GFS es més probable que m'ho aclareixca.
Salutacions.