Hola a tots. quant uno no te ganes de dormir, doncs li dona per analitzar i vorer situacions especials (en ocasiones oiga, veo a los muertos...

)
Una comparativa del que diuen els oracles, per al proper diumenge.

Primer que res, la basculació del Jet, on s´aprecia clarament l´arrancada i circulació de l´aire fret (desde más allá de los confines noruegos), havent pasat previament per terres Groenlandeses, i dirigint-se cap a nosaltres sense cap obstacle.

Un xicotet repás al conjunt dels oracles (també amb el diumenge com a base principal del que podem disfrutar o patir).
Començe amb el GFS. Altes presions centrades en Escandinavia, i el que més em crida l´atenció, es l´abast i extensió d´aquestes altes, fent-me pensar amb una situació duradera i que pot extendres en el temps...

Seguim amb l´europeu. I aquest oracle, el que dona a entendre es que les altes no les situa a la zona escandinava, deixant-les més al centre d´Europa (ja que veu una xicoteta baixa precisament al damunt de Noruega).
Baix la meva opinió, acabará reculant i pujant eixes altes de latitud.

El NOGAPS, practicament segueix les mateixes pautes del GFS, donant unes altes presions nórdiques amb una extensió kilomètrica brutal...

I finalment pose l´alemá DWD com anecdòtic, ja que les situacion nord-europees i fins la divisória Pirenaica será tot lo bó que vullgen vendre-ho, però açí a les nostres terres fallen més que una escopeta de fira (i si no que els ho diguen a l´equip de la TV3 catalana).
De totes formes també intueixen les altes presions en direcció cap al Nord.

.
Amb tot açó i més, crec sincerament que no deuriem d´estar descontents i molt menys depresius...

. Ja que tant sols parant-se a somiar i veure poblacions com Otos, Beneixama, i demés, amb la posibilitat de tindre plujes i neu a punta pala, un ja s´alegra i dorm més tranquil...

Pd: per l´únic que em sap greu, el que puga pasar amb la situació venidera, es per el gran Vaquero de Castalla, ja que ell no soporta la neu i a més a més, fins i tot li fa por.