Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 70248 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.114
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #360 el: 04 de De Des. de 09, 15:52:15 p. m. »
Les peces fa uns dies que estàn posant-se en el llòc. Ja ho va dir Nevà ben claret (Què pillo, el tio).

Hi ha que tindre en compte que en lo que més s'enganyen les models és en el 'timming', o siga que situacions que 'veu' vindre poden atrasar-se o adelantar-se en el temps, a voltes molt. Tenint en compte que este any és dels de zonal forta, lo seu és que les situacions meridianes (de N a S) tendeixquen a atrasar-se en el temps. Lo qual vol dir que lo que ara es veu vindre cap al 20 de decembre molt be podria atrasar-se fins a nadal. (I no tant exagerat, és clar....)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #361 el: 04 de De Des. de 09, 16:06:32 p. m. »
L'Oracle es mostra molt dubtós a hores d'ara, la dispersió és notable i sols la 'Tirada de daus' de control mostra la aplegada de geloreta siberiana cap al dia 20. Hi ha que tindre en compte que la 'Tirada de daus - o de ossos segons la verssió-' de controls és la que menys 'daus' (dados) tira.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #362 el: 05 de De Des. de 09, 19:47:42 p. m. »
Buenas, si entreu en els meteogrames de Meteociel del GFS, a 180 hores (sí, són un fum) apareix una bolseta molt xicoteta de 0 graus entres el sud de València i Nord d'Alacant, amb precipitació, no vull dir res, sols que caldria anar seguint l'evolució "d'això" !
PD: Perdó, però no sé penjar imatges ací al foro...
Montitxelvo, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #363 el: 05 de De Des. de 09, 22:46:54 p. m. »
Per a 'disfrute' de Nevà, el canvi de Zonal (W->E) a Meriodional (N->S) sembla cada volta mes clar per a finals de la setmana que ve. alegria*

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #364 el: 06 de De Des. de 09, 08:45:07 a. m. »
Hola a tots. quant uno no te ganes de dormir, doncs li dona per analitzar i vorer situacions especials (en ocasiones oiga, veo a los muertos... :-*)

Una comparativa del que diuen els oracles, per al proper diumenge. ::)

Primer que res, la basculació del Jet, on s´aprecia clarament l´arrancada i circulació de l´aire fret (desde más allá de los confines noruegos), havent pasat previament per terres Groenlandeses, i dirigint-se cap a nosaltres sense cap obstacle.

Un xicotet repás al conjunt dels oracles (també amb el diumenge com a base principal del que podem disfrutar o patir).

Començe amb el GFS. Altes presions centrades en Escandinavia, i el que més em crida l´atenció, es l´abast i extensió d´aquestes altes, fent-me pensar amb una situació duradera i que pot extendres en el temps... :-X

Seguim amb l´europeu. I aquest oracle, el que dona a entendre es que les altes no les situa a la zona escandinava, deixant-les més al centre d´Europa (ja que veu una xicoteta baixa precisament al damunt de Noruega).

Baix la meva opinió, acabará reculant i pujant eixes altes de latitud. 8)

El NOGAPS, practicament segueix les mateixes pautes del GFS, donant unes altes presions nórdiques amb una extensió kilomètrica brutal... :o

I finalment pose l´alemá DWD com anecdòtic, ja que les situacion nord-europees i fins la divisória Pirenaica será tot lo bó que vullgen vendre-ho, però açí a les nostres terres fallen més que una escopeta de fira (i si no que els ho diguen a l´equip de la TV3 catalana).

De totes formes també intueixen les altes presions en direcció cap al Nord. :D

.

Amb tot açó i més, crec sincerament que no deuriem d´estar descontents i molt menys depresius... ;D. Ja que tant sols parant-se a somiar i veure poblacions com Otos, Beneixama, i demés, amb la posibilitat de tindre plujes i neu a punta pala, un ja s´alegra i dorm més tranquil... :-*

Pd: per l´únic que em sap greu, el que puga pasar amb la situació venidera, es per el gran Vaquero de Castalla, ja que ell no soporta la neu i a més a més, fins i tot li fa por. :-*

Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #365 el: 06 de De Des. de 09, 14:06:54 p. m. »
xe que ben esplicat tot, esperem que aço es faça realitat jo estic un poc desanimat..i crec que com estos ultims anys a ultima hora es fot tot...pero be , ahi esta la posibilitat.....el meu avi sol fa que contarme nevades i jo caganme en tot...cuan ell s va tindre que quedar a un mas en el port de biar (part de castalla) de la neu que hi havia aixo seria en el anys 60 i jo mire al cel i veig eixe sol que fa¡¡¡¡  cagen...

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #366 el: 06 de De Des. de 09, 14:45:40 p. m. »
Ieeeee Biarut, mira el costat bo. Quan es normalitzen les temperatures globals (i amb la menor intensitat solar) tu podràs contar als teus nets el sol que feia en desembre, i com pràcticament es podia anar en biar en màniga curta...

Mentres el teu net no para de mirar el cel blanc i la manta de neu caure...

Cada època té el que té...

]

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #367 el: 06 de De Des. de 09, 19:02:01 p. m. »
no fotes¡¡¡ encara queden hiverns i espere vore grans nevades....

Desconnectat alcoià

• Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
« Respondre #368 el: 06 de De Des. de 09, 21:17:41 p. m. »
je,je... esperem, esperem.

Ara els europeu i l'americà estan per somiar...
]

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #369 el: 07 de De Des. de 09, 19:11:58 p. m. »
No hi ha res clar ( bueno si la merda de dorsal fins divendres), i crec que tardarem uns dies en vorer algo clar. No se perque el gfs està varies eixides traient la eixida mes freda i inestable, els meteogrames no diuen el mateix i el europeu encara no s´aclarix. Potser que lo del gfs siga perque no veu be la formació mes forta d´una borrasca mediterrànea i la eixida oficial ( amb mes dades) si la detecta?????

Comencen les apostes....... 8)

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #370 el: 07 de De Des. de 09, 19:16:07 p. m. »
Manu, ves fent acopiament de bufandes, guants, gorros i demés. ;D
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #371 el: 07 de De Des. de 09, 19:43:11 p. m. »
Jo lo que veig és que la dispersió dels models continúa essent massa gran.

¿Què vol dir això en la pràctica? Pos que si em tire un pet d'eixos potents que a voltes em tire, tot això se n'anirà a fer punyetes.

Lo mes fàcil (perque és una situació a la que es sol convergir en estos casos) és que es forme una bonica omega al damunt de nosaltres, donant un temps perfecte per a que faça amb molta felicitat els 7 o 8 mil kilos d'olives que tinc enguany. (i de pas per a que fota als olivers italians, je je)

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #372 el: 07 de De Des. de 09, 20:30:59 p. m. »
Ja però en eixa omega als del mediterrani a voltes ens toca un troçet de tarteta, encara que per als collidors d´oliva ( com mon pare) siga envenenada.....ja vorem

P.D, estic fart d´este oratge, i tot el pont estem atenent a una banda de pontevedra( ribadumia) i diuen que per alla fa dues semaines que no para de ploure i que bon solet i oratge tenim per aci.... :-\ :'(

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #373 el: 08 de De Des. de 09, 12:57:08 p. m. »
Hola a tot el món.
Comença a ficar-se l'assumpte interessant a partir del proper cap de setmana. Ja es sap que en açó de la meteo no n'hi ha que donar res per segur a mig termini, però els models si es fiquen d'acord en alguna cosa es en llevar-nos de damunt l'anticicló i donar-li residència Britànica (o mes enllà). A més a més, cap la possibilitat cada vegada més tinguda present pels models, d'apropar-nos una dana des de les canàries fins a posicions en les que ens permetria arreplegar un bon fluxe de ENE  ::), que ja de per si sería un motiu d'alegria per tornar a veure ploure amb una miqueta de cara i ulls.
Per fí diríem adéu al WSW maleït  >:(.

I per si no estiguerem contents en aixó, s'ensumen posibilitats de que el fred que arribará al continent els propers dies vullga passejarse, una miqueta si més no, per les nostres terres. No m'atreveix encara a parlar sobre el que podria succeïr després, pero pareix que la monotonia que hem patit tants de dies se'n va una temporadeta.

Volia ficar un ensemble de l'interior de València de l'actual eixida del GFS per a alegrar el post un poquet...

Qué vos pareix?  ;D. Bona caiguda de les línies a partir d'aquest dissabte, soles n'hi han dos díscoles que indicarien continuitat.

I com a curiositat seguiu la "Run de contrôle" blaveta.... cap allà els dies 18-19... i no està tan a soles com altres eixides d'aquestos dies passats.

Salutacions...
« Darrera modificació: 08 de De Des. de 09, 13:02:25 p. m. per Pisarroglets »
Ontinyent, València.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #374 el: 08 de De Des. de 09, 13:08:01 p. m. »
Per somiar que no quede  :-X :-X :-X